5 najvećih biznis trendova za 2023.

Biznis trendovi za koje verujemo da će imati najveći svakodnevni uticaj na način na koji radimo i poslujemo 2023. godine.

Biznis trendovi za koje verujemo da će imati najveći svakodnevni uticaj na način na koji radimo i poslujemo 2023. godine.

Preduzeća su se suočila sa ogromnim izazovima i pretrpela su neverovatnu količinu promena u proteklih nekoliko godina, a to se neće usporiti ni u 2023. godini. Preduzeća će morati da se nose sa posledicama globalne pandemije, ruske invazije na Ukrajinu, ekonomskih izazova, kao i sve bržim razvojem tehnologija.

1. Ubrzana digitalna transformacija

U 2023. godini vidimo nastavak inovacija i razvoja u transformativnim tehnologijama kao što su veštačka inteligencija (AI), internet stvari (IoT), virtuelna i proširena stvarnost (VR/AR), računarstvo u oblaku, blockchain i super-brza mreža protokoli poput 5G. Ove transformacione digitalne tehnologije ne postoje izolovano jedna od druge, i videćemo da se granice između njih zamagljuju. Nova rešenja za prošireni rad, hibridni i daljinski rad, poslovno donošenje odluka i automatizaciju ručnih, rutinskih i kreativnih radnih opterećenja kombinuju ove tehnologije na način koji im omogućava da poboljšaju jedno drugo. Ovo nas dovodi bliže nego ikad do tačke u kojoj smo u mogućnosti da kreiramo „inteligentna preduzeća“ u kojima sistemi i procesi podržavaju jedni druge kako bi obavili obične i svakodnevne zadatke na najefikasniji mogući način.

2. Inflacija i sigurnost lanca snabdevanja

Ekonomski izgledi za veći deo sveta ne izgledaju sjajno u 2023. godini. Stručnjaci su nam rekli da očekujemo stalnu inflaciju i prigušeni ekonomski rast. Mnoge industrije su i dalje opterećene problemima u lancu snabdevanja koji su se pojavili tokom globalnih gašenja izazvanih Covid-19 i koji su se samo pogoršali zbog rata u Ukrajini. Da bi se izborile sa ovim i ostale na površini, kompanije moraju da poboljšaju svoju otpornost na bilo koji način. To znači smanjenje izloženosti promenljivim tržišnim cenama robe, kao i ugrađivanje zaštitnih mera u lance snabdevanja kako bi se izborili sa nestašicama i rastućim logističkim troškovima.
Važno je da kompanije mapiraju svoje čitave lance snabdevanja i identifikuju svaku izloženost rizicima ponude i inflacije. Na taj način mogu da istraže načine da ublaže taj rizik, kao što su alternativni dobavljači i da postanu samopouzdaniji.

3. Održivost

Svet se sve više budi sa činjenicom da će klimatska katastrofa predstavljati mnogo veći izazov od bilo čega što smo doživeli poslednjih decenija i da će biti manji od izazova sa kojima se suočava pandemija Covid-a. To znači da investitori i potrošači preferiraju preduzeća sa odgovarajućim ekološkim i društvenim akreditivima, a trendove kupovine sve više pokreću svesni potrošači – oni među nama koji daju prioritet faktorima kao što su ekološki uticaj i održivost kada biraju od koga da kupuju ili sa kim posluju.
Ove godine kompanije treba da se postaraju da njihovi procesi zaštite životne sredine, društva i upravljanja (ESG) budu pomereni u centar njihove strategije. Ovo bi trebalo da počne sa merenjem uticaja koji bilo koje poslovanje ima na društvo i životnu sredinu, a zatim preći na povećanje transparentnosti, izveštavanja i odgovornosti. Svakom preduzeću je potreban plan sa jasnim ciljevima i vremenskim okvirima kako da se umanje negativni uticaji, a zatim plan treba da bude podržan čvrstim akcionim planovima. Procena i planovi takođe treba da prevaziđu zidove kompanije i pokriju ceo lanac snabdevanja i ESG akreditive dobavljača.

4. Imerzivno korisničko iskustvo

U 2023. godini kupci više od svega žude za iskustvom. Međutim, to ne znači nužno da su cena i kvalitet u drugom planu. I jedno i drugo igra ulogu, u određenoj meri, u načinu na koji doživljavamo proces izbora, kupovine i uživanja u robama i uslugama na koje trošimo svoj novac.
Uloga koju tehnologija ovde igra, tradicionalno, bila je da pojednostavi procese i ukloni probleme iz života potrošača. Razmislite o mehanizmima za preporuke koji nam pomažu da odaberemo šta da kupimo ili o portalima za korisničku podršku na mreži koji se bave problemima i podrškom nakon prodaje. Oni će i dalje igrati ključnu ulogu u 2023. godini, ali igra je evoluirala, a ovogodišnje ključne reči su uranjanje i interaktivnost.

Metaverzum – nešto kao sveobuhvatni termin koji futuristi koriste da opisuju „sledeći nivo“ interneta, gde komuniciramo sa brendovima i drugim potrošačima kroz impresivnu tehnologiju, uključujući 3D okruženja i VR – je faza u kojoj će se ovo odigrati . Razmislite o onlajn prodavnicama u kojima možemo da pretražujemo i „probamo“ virtuelne prikaze odeće, nakita i dodataka. Mogli bismo da koristimo virtuelne svlačionice da oblačimo avatare sebe ili bi to moglo uključiti AR, kako ga koristi Valmart, da vidimo kako će odeća stati na naša stvarna tela. Ovi trendovi će uticati i na maloprodaju na mreži i van mreže.
Trend ka iskustvu je toliko jak da brendovi kao što su Adobe i Adveek postavljaju direktore za iskustvo (CKSO) kako bi osigurali da ono postane temeljni element poslovne strategije. Kao i iskustvo kupaca, preduzeća sve više moraju da razmišljaju o iskustvu zaposlenih jer konkurencija za najtalentovanije i najkvalifikovanije radnike postaje sve intenzivnija.

5. Izazov talenta

Tokom protekle godine, mnogo talentovanih ljudi je dalo ostavku. To je svakako izvršilo pritisak na poslodavce da se potrude da pruže atraktivne karijere, fleksibilnost hibridnog rada i primamljivo radno okruženje kompanije. Nuđenje ljudima koji ispunjavaju posao, stalne mogućnosti za rast i učenje, fleksibilnost i raznolika radna mesta biće od suštinskog značaja 2023. godine.
Povrh toga, ubrzana digitalna transformacija dovodi do više automatizacije radnog mesta koja će povećati skoro svaki pojedinačni posao na svetu. Ljudi će sve više deliti svoj rad sa inteligentnim mašinama i pametnim robotima, a to ima ogromne implikacije na veštine i talente koje kompanije zahtevaju u budućnosti. To će značiti prekvalifikaciju i usavršavanje velikog broja ljudi u našim poslovima, kao i zapošljavanje novih ljudi koji imaju veštine potrebne za budućnost.

S jedne strane, preduzeća se moraju suočiti sa ogromnim jazom u veštinama koji postoji u oblastima kao što su nauka o podacima, veštačka inteligencija i druge tehnološke oblasti, obezbeđujući da stvaraju radnu snagu sa podacima i tehnologijom koja je potrebna za uspeh u budućnosti. S druge strane, kako se ljudski poslovi povećavaju tehnologijom, preduzeća moraju ponovo obučavati osoblje sa veštinama potrebnim za rad uz pametne mašine i razvijanje svojih jedinstvenih ljudskih veština koje trenutno ne mogu da se automatizuju. U 2023. godini će se uključivati veštine kao što su kreativnost, kritičko razmišljanje, međuljudska komunikacija, liderstvo i primena „humanih“ kvaliteta poput brige i saosećanja.

 

Prijava na newsletter

Pročitajte još: